Introduktion til Børnehuset

Børnehuset Rolighed er fra 2021 og er placeret tæt på Rolighedsskolen. Huset består at 3 huse med 4 børnehavegrupper og 2 vuggestuegrupper. Vi er en del af Thisted kommunes dagtilbud. I 2023 er vi normeret til 92 børnehavebørn og 25 vuggestuebørn.

I Børnehuset Rolighed skaber vi et miljø der giver tryghed i barnets hverdag, og derigennem muligheden for at trives og udvikle sig. Vi udviser respekt for det enkelte individ, og der er ligeværdighed i samværet mellem voksne og børn. Vi giver plads til dialogen, og alle skal føle sig set og lyttet til. I Børnehuset Rolighed er der plads til forskellighed. Vi undrer os sammen med børnene og fordyber os i hvad der sker omkring os.

Vi skaberrum til at børnene kan øve sig på forskellige færdigheder, og derved få troen på egne evner og plads og værdi i fællesskabet.

I vores læreplan kan i læse hvordan vi arbejder med trivsel læring og dannelse, og forsøger at skabe de bedste udviklingsbetingelser for alle børn i Børnehuset. Vi tilbyder børnene et bredt udvalg af forskellige aktiviteter i løbet af året. Ofte kører vi et tema over flere måneder for at skabe rum til fordybelse for børn og voksne.

Nedenfor kan du se billeder fra nogle af aktiviteterne.

f

tur